Բլոգ

stres

Ինչո՞ւ է սթրեսը մեզ դարձնում պակաս խելացի


Երբ կենսաբանները դնում են բջջիջները երկու տարբեր Պետրի բաժակի մեջ (դա մի տարա է, որի մեջ բակտերիաները տեղադրում են ուսումնասիրություններ անցկացնելու համար) եւ նրանցից մեկի մեջ բջջիջների կողքին տեղադրում են աճին նպաստող սնուցող էլեմենտներ, իսկ մյուսի՝ թունավոր նյութեր, մի քանի ժամ հետո բջիջները ինքնստինքյան մեկի մեջ ուղղվում, մոտենում են դեպի սնուցող էլեմենտները, իսկ մյուսի մեջ հեռանում են թույներից։ Բջիջները բացվում են դրական (սնուցող) ազդակների համար եւ փակվում են բացասական ազդակների (տոքսինների) համար։ Նրանք չեն կարող միաժամանակ բաց եւ փակ լինել։ Բջիջները կարող են կամ աճ ունենալ, կամ ինքնապաշտպանվել վտանգավոր էլէմենտներից, սակայն սա կամ-կամ է, այլ ոչ միաժամանակ։
Նույնը կատարվում է ամբողջ մարդկային օրգանիզմի հետ։





[...]

կարդալ ավելին

autism

Ապրիլի 2-ը աուտիզմի իրազեկման միջազգային օրն է


2007 թվականի դեկտեմբերի 18-ին կայացած ՄԱԿ-ի 76-րդ լիագումար նիստին` Քաթարի պետության առաջարկով, որոշում ընդունվեց Աուտիզմի իրազեկման օրը նշելու մասին: Այսպիսով, 2008-ից ապրիլի 2-ը նշվում է որպես Աուտիզմի իրազեկման միջազգային օր:
Աուտիզմը կամ աուտիստիկ սպեկտորի խանգարումը բնութագրվում են սոցիալական հմտությունների, կրկնվող վարքագծի, խոսքի և հաղորդակցման հետ կապված առանձնահատկություններով:
ԱՍԽ հաճախ ուղեկցվում է զգայական և բժշկական խնդիրներով, ինչպիսիք են ստամոքս-աղիքային խանգարումները, քնի խանգարումները, ինչպես նաև հոգեկան առողջության խանգարումները, անհանգստությունը, ընկճվածությունը և ուշադրության կենտրոնացման խնդիրներ:
ԱՍԽ վաղ ախտանիշները սովորաբար հայտնվում են 2-3 տարեկանում: Զարգացման առանձնահատկությունները կարող են ի հայտ գալ նույնիսկ ավելի վաղ, և հաճախ հնարավոր է ախտորոշել դեռևս 18 ամսականում: Հետազոտությունները ցույց են տալիս, որ վաղ միջամտությունը աուտիզմի պարագայում հետագայում հանգեցնում է դրական արդյունքների:





[...]

կարդալ ավելին

ռեջիո-մոտեցման-մասին

Ռեջիո մոտեցում


Եթե դուք քիչ թե շատ հետաքրքրված եք նախադրպրոցական կրթությամբ, ապա ձեզ ծանոթ կլինեն «Ռեջիո մոտեցում», «Ռեջիո մանկավարժություն» տերմինները։
Ռեջիո մոտեցումը ծագել է Իտալիայի Ռեջիո-Էմիլիա քաղաքում՝ Երկրորդ Համաշխարհային Պատերազմից հետո, երբ մանկավարժ Լորիս Մալագուցին տեղի բնակիչների հետ միասին հանձն առավ ստեղծել մի նոր կրթական մշակույթ, որը հիմնված էր Լ․ Վիգոցկու գաղափարների, Մ․ Մոնտեսորիի սկզբունքների, Պիաժեյի և Գարդների տեսությունների, քաղաքի բնակիչների մտածելակերպի, նրանց անցյալի, ներկայի և երազած ապագայի վրա։ Մալագուցին կարծում էր, որ մեծահասակի հիմնական խնդիրն է օգնել երեխային բացահայտել աշխարհը, ոգեշնչել, զարգացնել հետաքրքրասիրությունը և կարողությունները:





[...]

կարդալ ավելին

մնա-տանը-ինչպես-զբաղվել-երեխաների-հետ-հոգեպես-լավ-վիճակում-մնալ

Ինչպես չխելագարվել արտակարգ դրության ժամանակ


Գուցե շատերը չեն նկատել, բայց մեր մեծամասնությանը սպառնացող ամենամեծ խնդիրը ոչ թե արտաքին է ու դժոխային վիրուսից, այլ ներսից: Ոչ ոք պատրաստ չէր տնային կալանքին և մեկուսացմանը: Շատ ընտանիքներ այնպիսի ներքին կառուցվածք ունեն, որ սովոր չեն 24ժամ միասին անցկացնել մի խոհանոցում: Ու դա բոլորովին չի նշանակում, որ դրանք «վատ ընտանիքներ են» կամ «մտերմություն չունեն» կամ «հարաբերություններում կան կուտակված խնդիրներ», այլ ուղղակի ոմանք ավելի շատ հեռավորության կարիք ունեն, քան մյուսները: Եվ երբ մեզ պարտադրում են այդ հեռավորությունը կրճատել, նաև պահում այդ վիճակում տևական ժամանակ, ի հայտ են գալիս որոշ դժվարություններ:





[...]

կարդալ ավելին

Ինչպե՞ս-պաշտպանել-երեխաներին-կորոնավիրուսից

Ինչպե՞ս պաշտպանել երեխաներին կորոնավիրուսից


Մանկաբույժ, Երևանի պետական հենակետային բժշկական քոլեջի վերակենդանացման, անհետաձգելի բուժօգնության ամբիոնի վարիչ Արթուր Մարտիրոսյանն հորդրում է.





[...]

կարդալ ավելին

Քրտնարտադրությունը-երեխաների-մոտ

Քրտնարտադրությունը երեխաների մոտ


Քրտնարտադրությունը մարդու օրգանիզմի  պաշտպանական մեխանիզմն է, ջերմակարգավորման միակ
ֆիզիոլոգիական մեթոդը: Հենց քրտնելու միջոցով է տեղի ունենում գոլորշացումը և մարմնի
ջերմաստիճանի կարգավորումը, բայց երեխաների մոտ ջերմակարգավորման համակարգը դեռ լրիվ
ձևավորված չէ և քրտնագեղձերը լիարժեք սկսում են գործել մոտավորապես 5-6 տարեկանից սկսած:





[...]

կարդալ ավելին

Յոգա-երեխաների-համար

Յոգան եւ երեխաները


Այս օրերին հաճախ ենք լսում յոգայի օգուտների մասին մեծահասակների համար, բայց արդյո՞ք գիտեիք, որ յոգան շատ օգտակար է նաեւ երեխաների համար։ Այո, յոգան ունի բազմաթիվ օգուտներ երեխաների համար: Ամենակարեւորն այն է, որ յոգան մրցակցային չէ։
Այսօրվա աշխարհում հաճախ ենք լսում լավագույնը լինելու մասին, կամ առավելագույնին հասնելու մասին, իսկ յոգայի աշխարհում երեխաները սովորում են, որ յուրաքանչյուրի մարմինը տարբեր է, եւ որ տարբեր մարմիններ ունեն տարբեր առանձնահատկություններ եւ սահմանափակումներ, եւ որ բոլոր դեպքերում էլ այն լավն է ու յուրահատուկ։





[...]

կարդալ ավելին

կրծքով-կերակրման-շաբաթ

Տասնչորս առասպել կրծքով կերակրման մասին


Կրծքով կերակրման կարեւորությանը ուշադրություն դարձնելու համար Առողջապահության Համաշխարհային Կազմակերպության առաջարկով օգոստոսի առաջին շաբաթը համարվում է «Կրծքով կերակրման համաշխարհային շաբաթ»:
Կրծքով կերակրվելու մասին շատ են միֆերը: Տասնչորս առասպել կրծքով կերակրման մասին.





[...]

կարդալ ավելին

երեխաների վաղ զարգացման ամենատարածված մեթոդներ

Ծննդյան օրվանից մինչեւ միջին դպրոց երեխաների վաղ զարգացման ամենատարածված մեթոդների լավագույն 8-յակը


Մեր օրերում ծնողների շրջանում շատ տարածված է զարգացնել երեխաներին հենց ծնված օրվանից: Երեխաների վաղ զարգացման շատ մեթոդներ կան: Այսօր հակիրճ կներկայացնենք դրանցից ամենատարածված 8-ը:





[...]

կարդալ ավելին

childrens-day-հունիսի-1

Հունիսի 1-ը երեխաների պաշտպանության միջազգային օրն է

Հունիսի 1-ը նշանավորվում է ոչ միայն իբրեւ ամռան առաջին օրը, այլեւ երխաների պաշտպանության միջազգային օր: Այս տոնը ամենահին միջազգային տոներից մեկն է:
Երեխաների պաշտպանության միջազգային օրը սահմանվել է դեռեւս 1925 թվականին` Ժնեւում երեխաներիպաշտպանության համար հրավիրված համաշխարհային կոնֆերանսի ընթացքում:
Երեխաների իրավունքների պաշտպանությանը վերաբերող բազմաթիվ միջազգային փաստաթղթեր են ստորագրվել, որոնց թվում են 1959թ. ՄԱԿ-ի Գլխավոր ասամբլեայի կողմից ընդունված Երեխայի իրավունքների հռչակագիրն ու 1989թ. Երեխաների իրավունքների մասին կոնվենցիան, որով, ըստ էության, երեխաները համարվեցին հատուկ խոցելի խումբ:
1949թ. Կանանց ժողովրդավարական միջազգային դաշինքը երեխաների պաշտպանության օր անցկացնելու որոշում է ընդունել: ՄԱԿ-ը, հավանություն տալով այս նախաձեռնությանը, հայտարարեց երեխաների կյանքի եւ առողջության պաշտպանության հարցը իր գործունեության գերակա ուղղություններից մեկը:
Առաջին անգամ հունիսի մեկը նշվել է որպես երեխաների պաշտպանության միջազգային օր 1950-ին. ինչո՞ւ հենց հունիսի մեկը` հայտնի չէ։
Հայաստանը Երեխաների մասին կոնվենցիան վավերացրել է 1992 թ.-ին, որից հետո 1996 թ.-ին ընդունվել է «Երեխայի իրավունքների մասին» ՀՀ օրենքը:
Հունիսի 1-ը նշվում են գրեթե բոլոր հետխորհրդային երկրները, վերջին տարիների այս տոնին նաեւ միացել են մի շարք եվրոպական երկրներ եւ ԱՄՆ մի շարք նահանգներ: