Բլոգ

դեռահասներ

Հուզական այրումը դեռահասության շրջանում


Յուրաքանչյուր ոք,  կյանքում հաճախ բախվելով տարբեր դժվարությունների, հաղթահարելով նոր փորձություններ, ստիպված է լինում նորովի իմաստավորել  կյանքը, ձևավորել նոր արժեհամակարգ։ Այդ ճանապարհին հաճախ անխուսափելի են անկանխատեսելի ,սթրեսային իրավիճակները, որոնք դժվարություն են առաջացնում հարցերին կառուցողական լուծում տալուն,  իսկ որոշումներ կայացնելու արդյունավետությունը դառնում է ռիսկային:
Այդպիսի պահերին անգամ սիրելի զբաղմունքն է անհետաքրքիր  դառնում, իսկ շփումը մտերիմների հետ կարող է փոխակերպվել  վեճերի և չհասկացված իրավիճակների,որոնք, ինչպես մասնագետներն են նշում, կարող են հանգեցնել հուզական այրման:
Հարց է առաջանում՝ ի՞նչ է հուզական այրումը, ինչպիսի՞ դրսևորումներ է ունենում այն դեռահասության շրջանում:

Հուզական այրումը 1970-ականներին բնորոշել է Ֆրեյդենբերգը, այնուհետև բազմաթիվ մասնագետների և հոգեբանության տարբեր ճյուղերի ուշադրության կենտրոնում է եղել: Ըստ Լեյտերի և այլոց հետազոտությունների՝ հուզական այրումը բացասական հոգեվիճակի՝ ֆիզիկական, վարքային, հուզական և իմացական համակարգի ֆունկցիոնալ փոփոխությունն է, առաջանում է մշտական սթրեսների պատճառով,երկարատև հուզական իրավիճակների ազդեցությամբ: Դեռահասության շրջանում կարող է նկատվել, երբ չափազանց մեծ պահանջներ են դրվում դեռահասի առջև : Այն անդրադառնում է ինչպես ուսումնական գործընթացի արդյունավետության վրա՝ առաջադիմության հետ կապված և կարգապահական հարցերում, այնպես էլ միջանձնային շփումներում՝ հանգեցնելով շրջապատողների կողմից չհասկացված լինելու և սեփական կարծիքն անտեսելու զգացողության։ Նվազում է մոտիվացիան, փոխվում են ինքնագնահատականը,վարքը` ուղեկցվելով այլևայլ դժվարություններով։ Իմացական ոլորտի,ինտելեկտուալ և մտավոր  ցուցանիշների փոփոխությեւնները, մասնագիտական կողմնորոշման դժվարություններնները նույնպես դրանով են պայմանավորված։  

Ինչպիսի՞ դրսևորումներով է ուղեկցվում հուզական այրումը դեռասության շրջանում





[...]

կարդալ ավելին

Cityzen

Շրջայց Սիթիզենով


Ա՜խ այս քաղաքը։
Որպես այդպիսին «Սիթիզենը» համարվում է զվարճանքի կենտրոն, սակայն այն խիստ տարբերվում է այլ նման կենտրոններից։ «Սիթիզենը» մասնագիտությունների մանկական քաղաք է, որի փողոցներով քայլելով երեխան տեսնում է բոլոր այն հաստատությունները, որոնք լինում են սովորական քաղաքներում՝ հիվանդանոց, գեղեցկության սրահ կամ հրշեջ կայան։
«Սիթիզենում» գործում է երեխայի զարգացման համար 2 կարևորագույն գաղափարներ՝ կրթություն ու զվարճանք, ինչը էլ ավելի է մոտիվացնում ծնողներին հանգիստ վստահելու հենց այս զվարճանքի կենտրոնին։





[...]

կարդալ ավելին

մահվան-վախ

Ինչպե՞ս ներկայացնել հարազատի կորուստը երեխային


Տարիքային վախերից մեկին՝ մահվան վախին է անդրադարձել մանկական հոգեբան Վարսի Սենեքերիմյանը:

Մահվան վախը բոնորոշ է լինում 5-7 տարիքային խմբի երեխաներին։ Երեխաների գիտակցական ընկալման մեջ իր տեղն է գտնում այն միտքը, որ մահը անդառնալի երևույթ է։ Հասկանալով մահվան անդառնալիությունը՝ երեխաները սկսում են վախենալ, որ հնարավոր է իրենց կամ հարազատների հետ նման բան պատահի։ Մահվան մասին մտքերը կամ հարցերը երեխաների մոտ առաջանում է նաև, երբ հարազատներից որևէ մեկն է մահանում։ Այս բոլոր դեպքերում կարիք կա երեխայի հետ խոսելու և իրեն հուզող բոլոր հարցերին տալ հստակ պատասխան։⠀





[...]

կարդալ ավելին

Ինչպե՞ս եւ որտեղի՞ց պատվիրել մանկական հագուստ

Ինչպե՞ս եւ որտեղի՞ց պատվիրել մանկական հագուստ


Եկեք մի պահ մեր մանկություն վերադառնանք։ Հիշո՞ւմ եք մեր հագուստները։ Հիշո՞ւմ եք՝ որքան զվարճալի, միանման ու ձանձրալի էին դրանք։ Հիշո՞ւմ եք, որ ստիպված էինք մեր ավագ եղբայր/քույրերի հագուստները կրել։ Ժամանակները փոխվում են, եւ մեր երեխաները կարող են լինել ինքնատիպ ու տարբերվող։ Նրանք հնարավորություն ունեն իրենց սիրելի մուլտհերոսներին տեսնել ոչ միայն էկրաններին, այլեւ հայելու մեջ՝ կրելով այդ մուլտհերոսների հետ նույնականացվող հագուստ։





պատվիրել-մանկական-հագուստ-կոշիկ-խաղալիք




[...]

կարդալ ավելին

եգիպտացորենի-շիլա

Եգիպտացորենի շիլա


Եգիպտացորենի շիլան պարունակում է մի շարք վիտամիններ՝ A, B, E, PP եւ հարուստ է բուսական ու կենդանական սպիտակուցներով։ Շնորհիվ վիտամինային փնջի, բարձրացնում են օրգանիզմի դիմադրողականությունը վարակների հանդեպ, նպաստում են լյարդի եւ ենթաստամոքսային գեղձի բնականոն աշխատանքին։





Պատրաստման համար անհրաժեշտ մթերքներն են՝

եգիպտացորենի մանրահատիկ - 3 ճաշի գդալ ,
կարագ - 5 գրամ ,
կաթ - 100 մլ ,
ջուր - 100 մլ ,
բանան - 50 գրամ:





[...]

կարդալ ավելին

պիկնիկ-երեխաների-հետ

Պիկնիկ երեխաների հետ


Հունիսի 18-ին պիկնիկի միջազգային օրն է: Հայաստանում Արտակարգ Իրավիճակ է ու ավելի լավ առիթ այս տոնը նշելու դժվար գտնենք:

Այսպիսով՝ ներկայացնում ենք մի քանի տարբերակ, թե ինչպես ավելի հետաքրքիր անցկացնել պիկնիկը երեխաների հետ:





[...]

կարդալ ավելին

շրջակա-միջավայրի-օր

Շրջակա միջավայրի համաշխարհային օր


Ամբողջ աշխարհում հունիսի հինգը նշվում է որպես շրջակա միջավայրի համաշխարհային օր:
Օրվա նպատակն է մարդկանց էլ ավելի տեղեկացնել շրջակա միջավայրի մաքրության կարեւորության մասին:
Տոնը շատ հարմար առիթ է երեխաներին սովորեցնելու հարգել շրջակա միջավայրը: Նրանք որպես ապագայի ժառանգորդներ եւ մեզ ու գալիք սերունդներին կապող օղակ, բոլորից առավել իրավունք ունեն առողջ շրջակա միջավայր ունենալ, ինչպես նաեւ ինտեգրվել այդ գործում:
Տոնը շատ հարմար է երեխայի հետ ժամանակ անցկացնելու համար՝ չէ որ, եթե երեխան հավաքի գետնին ընկած շշերը ,իսկ դուք պահեք տոպրակը ու պատմեք աղբը տեսակավորելու ճիշտ տարբերակների մասին, ապա երեխան կկարողանա ստացած գիտելիքը պրակտիկորեն իրագործել:





[...]

կարդալ ավելին

հեծանիվ-վարելու-կանոններ

Հեծանիվ վարելու կանոնները

Երեխայի համար հեծանիվ գնելուց առաջ անհրաժեշտ է համոզվել, որ նա գիտի երթեւեկության կանոնները եւ սովորեցնել նրան, թե ինչպես պետք է խնամել հեծանիվը, ստուգել արգելակների, ձայնային ազդանշանի, անիվների շղթայի եւ լուսարձակների սարքին լինելը։ Դեռահասները պետք է իմանան, որ հեծանիվների ու մոտոցիկլետների վրա տարածվում են տրանսպորտային բոլոր միջոցների համար նախատեսված երթեւեկության կանոնները։

Հեծանիվ վարելիս պետք է հիշել.

  • չի կարելի այն վարել երթեւեկության հակառակ ուղղությամբ,
  • խստորեն պահպանել աջ կողմում մնալու կանոնը,
  • ձեր մտադրությունների մասին (թեքվել, կանգնել, առաջ անցնել եւ այլն) պետք է նախապես զգուշացնել մյուս վարորդներին,
  • չսահելու համար կտրուկ չարգելակել,
  • ուշադիր լինել հետիոտների նկատմամբ, որոնք հաճախ ցանկանում են փողոցն անցնել ամենաանսպասելի ու վտանգավոր վայրերում,
  • ուշադիր լինել ավտոմեքենանների վարորդների նկատմամբ, քանի որ վազանց կատարելիս մեքենան կարող է ուժեղ օդային ալիք բարձրացնել, որի հետեւանքով դուք կարող եք կորցնել հավասարակշռությունն ու ընկնել,
  • եթե մի քանի հոգով եք, ապա պետք է շարժվել մեկը մյուսի հետեւից,
  • երեկոյան ժամերին պետք է հագնել վառ գույնի հագուստ եւ հետեւել, որ հեծանիվի լույսն անդրադարձնող դետալները կատարյալ մաքուր լինեն,
  • պայուսակներն ու փաթեթները տեղադրել միայն բեռների համար նախատեսված տեղում,
  • կատարել ճանապարհային նշանների պահանջները,
  • ուրիշներին բուքսիրի չվերցնել, ոչ էլ խնդրել, որ ուրիշները ձեզ վերցնեն,
  • արագության մրցարշավներ չկազմակերպել,
  • շփվող դետալները մշտապես պատել յուղով,
  • փողոցում տրանսպորտային միջոցների ընդհանուր հոսանքի մեջ մյուսներից անվտանգ հեռավորություն պահպանել,
  • ավազով, սառույցով, ձյունով պատված կամ զառիվայր ճանապարհներին արագությունը նվազեցնել։

կաշառել-երեխաներին-մոտիվացիա

Արժե՞ երեխային վճարել հաջողությունների համար


Ծնողները հաճախ են այս և նման հարցեր բարձրացնում։ Հարցը կարող է տարբեր ձևերով հնչել, սակայն էությունը նույնն է։
Պետք է արդյո՞ք, կամ օգտակա՞ր է երեխային մոտիվացնել, մղել ինչ-որ բան անելու կամ հաջողության հասնելու համար նրան գումար կամ փոխհատուցում խոստանալ։
Եկեք մտորենք այդ մասին։
Կան ծնողներ, ովքեր համոզմունք ունեն, որ բիզնեսի դարում հնարավորինս վաղ տարիքից անհրաժեշտ է երեխային նախապատրաստել բիզնես մտածողությանը նրան տալով հնարավորություն զգալու, որ ինքը կարող է փոխշահավետ գործարքների մեջ մտնել նախ ծնողների հետ, ապա նաև դրսի աշխարհում։ Այս նպատակով երեխաներին առաջարկվում է տանը ինչ-որ պարտականություններ կատարելու, կամ իր կյանքում ինչ-որ բարձրունքների, հաջողությունների հասնելու համար ինչ-որ շահ ունենալ, կլինի նյութական կամ այլ տեսակի արժեքների տեսքով։ Պատահում է, որ երեխան տանը հատակն է մաքրում, կամ փոքր եղբորն է խնամում, կամ այլ պարտականություն է կատարում և դրա դիմաց ծնողը գումար է տալիս երեխային։





[...]

կարդալ ավելին

ինչպես խոսել երեխաների հետ ցեղասպանության մասին

Ե՞րբ և ինչպե՞ս խոսել երեխայի հետ ցեղասպանության մասին. ներկայացնում է մանկական հոգեբանը


Շուտով Ապրիլի 24-ն է, և փորձից գիտեմ, թե որքան դժվար է գտնել այն խոսքերը, որոնցով պետք է բացատրենք մեր երեխաներին ցեղասպանության սահմռկեցուցիչ երևույթը։ Այս հոդվածով ես փորձել եմ իմ մտորումները արտահայտել այդ կապակցությամբ։

Ապրիլի 24-ին մեր երկրի բոլոր  դպրոցներում  հիշատակվում է Հայոց Ցեղասպանությունը՝ հանրակրթական չափորոշչի թույլատրելի սահմաններում։ Փոքրիկներին անհրաժեշտ է բացատրել, թե ինչ պատճառով նրանք այդ օրը չեն գալու դպրոց, և ինչ օր ենք մենք նշում ողջ ազգով։ 

Որոշ ուսուցիչներ շատ նրբորեն և զգուշությամբ երեխաներին կբացատրեն ապրիլի 24-ի հիշատակման պատճառը, կբացահայտեն անմոռուկի խորհուրդը, կզրուցեն ցեղասպանության հուշարձանի մասին, որոշ դասարաններում նաև կարճ ու հնարավորինս խնայող տեսանյութեր կդիտեն։ Կլինեն նաև ուսուցիչներ, որոնք կշրջանցեն թեման՝  հատկապես փոքրիկների հետ նրանց զգացականորեն և հոգեբանորեն խնայելու նպատակով։





[...]

կարդալ ավելին